SALA C
Agenda sali
10:00-11:00
Koszmar z doliny legacy
Rafał Piekara
Tematyka code legacy to mokry sen prelegentów wszystkich konferencji IT. Kiedy nie wiesz, o czym powiedzieć prezentację, to możesz być pewny/a, że jak poruszysz ten temat, to publika i tak wystawi Ci najwyższe oceny niezależnie od tego, co będzie na slajdach. Dzieje się tak dlatego, że każda programistka i każdy programista mają uczucia względem kodu legacy. No chyba, że pracujesz tylko i wyłącznie z nowymi projektami i nigdy nie oglądasz kodu napisanego tydzień wcześniej. Każdy zastany kod, napisany nawet kilka dni temu, można określić jako legacy. Legacy, czyli dziedzictwo poprzednich dni.
11:00-11:30
Przerwa na kontakt z wystawcami
11:30-12:30
SSR - not only NextJS, how about Vite?
Robert Musił, STX Next
A dive through SSR importance, problems, architectures and solutions. Exploring how to simplify the process and align it with your project’s & team’s expectations.
12:30-13:00
Przerwa na kontakt z wystawcami
13:00-14:00
Angular Reactive++
Łukasz Łuczak
A jeśli powiem Ci, że przez cały czas niepoprawnie implementował*ś reaktywność w Angular? A co jeśli powiem, że problemy z jakimi się mierzył*ś nie miałyby miejsca gdyby poprawnie używać reaktywnego podejścia? Zapraszam Cię na opowieść o tym jak może wyglądać reaktywna aplikacja zrobiona z wykorzystaniem Angulara. Pokażę przekłady i powiem skąd brać dalszą wiedzę.
14:00-15:00
Długa przerwa na kontakt z wystawcami
15:00-16:00
Napisz i wydaj swoją grę z JS
Piotr Dul
Na pewnym etapie kariery w branży IT każdy ma myśl, aby zrobić swój produkt. Jedni marzą o aplikacji, która z pewnością będzie hitem, inni o własnej grze “wideo” – wszak gram w gry i potrafię programować to i potrafię zaprogramować grę. Podczas prelekcji podzielę się z uczestnikami swoimi doświadczeniami w produkcji gry. Opowiem o drodze i przeszkodach jakie napotkałem w trakcie całego procesu, jak je pokonałem, aby w końcu zadebiutować z zespołem świetnych ludzi tworzących studio produkujące gry.Poza tym będzie można się dowiedzieć, jakie są potrzebne umiejętności do wydania gry, czy można samemu wydać grę, jakie są etapy tworzenia gry czy w końcu jakie narzędzia są potrzebne do stworzenia gry i czy można (a może należy) użyć do tego celu javascriptu.
16:00-16:30
Przerwa na kontakt z wystawcami
16:30-17:30
Quo Vadis JavaScript? Przyszłość JS'a, TS'a, Reacta, Node i NestJS.
Jakub Król
W prezentacji zastanawiamy się nad najnowszymi zmianami w ECMAScript, a także nad rzeczami, które czekają na nas w najbliższych stage’ach ES. Porozmawiamy o tym czy kierunek w jakim zmierza ekosystem JavaScriptowy jest do przewidzenia i czy w ogóle ma sens. Skupimy się również na kierunku rozwoju TypeScriptu, a także na zmianach w React i Node. Znajdzie się też miejsce na mój ulubiony framework backendowy – NestJS. Jak jego rozwój wpływa na perspektywy rozwoju JavaScript Backend Developera. Podczas prezentacji zostanie przeprowadzona ankieta – chcę poznać Wasze opinie na temat ostatnich zmian ECMAScriptowych oraz porównać te odpowiedzi do nieco ogólniejszych, większych ankiet o zadowolenie z kierunku JavaScriptu.